Interviu - Dr. Cristina Toader

Interviu - Dr. Cristina Toader

1. Cine este Cristina, antreprenoarea care vrea să schimbe țara în bine?

Cristina este clasicul visător care crează ceea ce visează, oferă mai mult decât primește, se bucură de creație mai mult decât de profit. Este definiția antreprenorului român practic :). Sa fii antreprenor în România consider ca este un act de curaj asezonat cu o doză sănătoasă de inconștiență. 

Creez, greșesc, învăț, evoluez în același timp cu afacerea pe care o am împreună cu soțul meu.

 

2. Cum au arătat începuturile Neoclinique?

Businessul era deschis când l-am preluat la vârsta de 19 ani, abia intrasem la facultate, la Relații Internaționale mai exact, nu la medicină. Practic am fost antreprenor înainte de a fii medic. Nu aveam cunoștințe medicale.

La acea vreme era doar un cabinet de cartier, care nici măcar nu avea stomatologie, ci doar câteva specialități medicale total diferite, ginecologie, laborator de analize, terapie alternativă și medicina de familie.

Timp de un an de zile am înțeles business-ul, apoi antreprenorul din mine a strigat „evoluție”.

Am dezvoltat organic, pas cu pas afacerea, am cumpărat primul unit dentar de calitate, la vârsta de 21 de ani, și îmi amintesc și acum cât am dat pe el: 200 000 000 (lei vechi)., în 2002.

Soțul meu a intrat în companie mai târziu, în 2004 mai exact. 

Încă nu eram medici niciunul și priveam afacerea doar din 2 perspective: 

- cea de antreprenor, care dorea ca afacerea sa crească, să oferim servicii de calitate pacienților noștri, să aibă profit, iar profitul pentru noi la acel moment însemna încasare-cheltuială punct. Nu înțelegeam de ce un medic consuma mai mult material decât altul pentru același tip de intervenție de exemplu, pentru ca noi priveam aceste lucruri ca fiind clare, matematice; 

- și mai era perspectiva morală: aveam amândoi dorința aceasta de a face bine pacienților. Țineam cont în permanență de feedback ul pacienților, și pe baza acestuia îmbunătățeam serviciile în permanență, lucru pe care de altfel îl facem în continuare.

În 2006 am intrat și la Facultatea de Stomatologie amândoi și din acel moment lucrurile s-au schimbat radical pentru că, în sfârșit, înțelegeam și perspectiva medicală și am putut să dezvoltăm serviciile din punct de vedere calitativ exact în direcția pe care ne-o doream - viziune în care încrederea pacientului și legătura creată între el și medic primează. Eficient și de calitate, servicii medicale pe care noi personal le doream inclusiv pentru noi. Cu alte cuvinte, toți cei se alătură echipei trebuie să înțeleagă faptul că Neoclinique oferă servicii așa cum noi personal dorim să fim tratați ca pacient.

 

Sincer, ne-a „lovit” pasiunea când am intrat în lumea medicală ca medici. Totul s-a transformat. 

Am investit în tehnologie, în cursuri pentru noi și in echipa Neoclinique foarte mult, am creat un sistem de organizare al serviciilor astfel încât să se elimine posibilitatea apariției unor erori medicale, ne dezvoltăm în permanență și evoluăm din punct de vedere medical. Și întotdeauna ne ascultăm pacienții și nevoile acestora.

 

3. Ce provocări ai întâlnit pe parcurs? Cum a mers în pandemie?

În 22 de ani au fost mult provocări. 

Schimbările au adus în general provocări.  Cel mai provocator a fost de fiecare dată să găsim căi de comunicare comune cu echipa medicală, care este formată din cadre medicale nu din antreprenori, iar perspectivele acestea două puse cap la cap, de multe ori nu sunt compatibile.

Cu alte cuvinte, să faci bani din medicină este greu când te ambiționezi să oferi servicii medicale de calitate, așa cum am făcut noi, de aceea, provocarea majoraăa fost eficientizarea tratamentelor, astfel încât financiar să fim profitabili, iar medical să menținem standarde ridicate.

2006-2012 a fost perioada în care am oferit servicii de stomatologie de urgență 24h cu medic de gardă inclusiv de sărbători

2009 a fost iar un an cu provocări deoarece am deschis sediul din Unirii

2010 a fost anul în care am început cu adevărat să investim în aparatură scumpă. A fost un an al schimbărilor majore: am început să tratăm un pacient pe baza unui plan de tratament, nu doar pentru o urgență punctuală. A fost provocator pentru că am constatat că oricât de tare ne doream acest lucru, echipa nu era pregătită, nu neaparat medical, cât comportamental. Nu erau obișnuiți sa discute cu pacientul, sa discute între ei ca echipă, sa privească un caz ca pe un proiect, și am început să organizăm cursuri în interiorul clinicii în acest sens. 

2013-2014 au venit cu încă un switch, cu digitalizare și investiții iar și iar în aparatură scumpă, cu investiții în cursuri și implementarea noilor protocoale medicale învățate în acele cursuri.

Am fost în Brazilia împreună cu soțul meu, unde cu încă alți 20 dentisti din toată lumea, timp de 2 săptămâni am urmat un curs intensiv de reabilitare totală estetica și funcțională care ne-a schimbat viziunea despre stomatologie cu totul.

Ne-am întors și eu și soțul meu virusați de tot ceea ce am învățat și am văzut acolo, plini de energia oamenilor pe care i-am cunoscut și de viziunea aceasta nouă a tratamentului aplicat unui pacient, pe care a trebuit să o implementăm în clinică, pe care a trebuit să o transmitem echipei medicale, ca să putem aplica mai departe pacienților.

Și atunci a fost un val major de schimbări în echipă.

2020 a fost un an greu. Am fost închiși în momentul în care culegeam roadele tuturor anilor de muncă de până acum. Era totul perfect în februarie 2020, apoi s-a așternut liniștea. A fost momentul în care am greșit, pentru că am luat decizii conduși de frică, am luat decizii care ne-au dus afacerea înapoi cu 4 ani din punct de vedere financiar.

Nu dau vina de pandemie, ci pe frica pe care am lăsat-o să ne cuprindă. Totul era upsidedown. Eram în reinventare continuă. Am fost copleșiti de tot. Până și concurența a fost diferită deoarece au intrat în business ul stomatologic corporațiile, fondurile de investiții care au schimbat regulile pieței, reguli care nu sunt în concordanță cu convingerile noastre din punct de vedere medical, corporatii cu bugete de marketing colosale, pe care a trebuit să învățăm cum să le egalăm fără investiții în marketing și în acel moment a trebuit sa creăm o altă strategie, născută de zero, și practic ne-am simțit ca și cum am început o nouă afacere, învățăm iar, evoluăm iar și iar, cu sacrificii, dar sunt sigură că în final rezultatul va fi pe măsură efortului pe care îl depunem în aceste momente.

Cel mai frumos lucru născut din tot acest haos a fost decizia de-a evolua și investi în perioada de criză.

La final de 2021 am decis sa închidem clinica veche și să deschidem o clinică nouă în cea mai prosperă și în evoluție zonă a Bucureștiului, în Băneasa Nord, unde am decis să materializăm toate dorințele noastre, ale echipei și ale pacienților noștri, dorințe despre cum ar trebui sa fie o clinică de stomatologie, despre cum ar trebui să fie oferite serviciile în stomatologie, despre cum să arate și să ne simțim cu toții în acest spațiu unic unde putem oferi cu adevărat serviciile noastre de top.

 

4. Care este diferențiatorul Neoclinique? 

Neoclinique pune accentul atât pe sănătatea dinților, cât și pe crearea unui zâmbet autentic prin testarea și proiectarea 3d a design-ului final. Astfel, testăm cu pacientul, înainte de a începe tratamentele, și proiectăm atât digital cât și fizic în așa fel încât rezultatul să fie realist, funcțional și estetic personalizat pentru fiecare pacient în parte.

Tratăm fiecare caz ca pe un proiect.

Exact cum în arhitectură creăm un plan și o radare înainte de a începe orice construcție, așa și noi creăm un plan de tratament interdisciplinar, în echipă, totul pe baza informațiilor pe care le luăm de la pacient la prima ședință (foto, rx, consultație), astfel, discuțiile medicale în echipă se realizează într-o platformă online, fără să mai plimbăm pacientul pe drumuri la consultații la toți specialiștii implicați în caz.

La cea de a doua ședință oferim planul nostru medical pacientului, îl explicăm care ar fi pașii atât medicali cât și financiari, oferim siguranță deoarece baza noastră de pacienți tratați cu succes este foarte mare și putem să arătăm cazuri similare cu soluțiile pe care le-am aplicat la fiecare în parte.

Cazuistica noastră este vastă și importantă atât pentru noi cât și pentru pacienții care doresc confirmarea faptului că oferim ceea ce promitem.

 

Fiecare pacient căruia i se face un plan de tratament are dedicată o persoană care este alături de ea pe tot parcursul procesului. 

Este o persoană de legătură între clinică și pacient, pe care îl ghidează la fiecare pas. KPG, adică KEY Pacient Guide, o punte de legătură între medic, clinică și pacient.

Totul este transparent și informațiile la un Click distanță, deoarece pacienții primesc dosarul lor dentar într-o platformă Cloud, unde își pot vedea evoluția medicală.

Oferim servicii ajutați de digital deoarece trăim în 2023 și deja face parte din tot ceea ce ne înconjoară, inclusiv în medicina dentară. Anestezia electronică, laboratorul dentar digital, planificare digitală, radiografii digitale ceea ce înseamnă low radiation de până la 10 ori mai mici, Implanturile dentare planificate digital, estetica dentară și a gingie planificată digital, totul in house, fără multe vizite, dar în același timp cu human touch, cu empatie și înțelegere față de dorințele pacientului.

 

5. Cum e lucrul cu echipă?

Provocator :)

Este un domeniu în care nu te plictisești niciodată.

 

6. Ce challenge-uri există în domeniul stomatologic? 

Concurența neloială, ca în orice domeniu de altfel. 

Imaginea medicului stomatolog ca fiind similară cu cea  a frizerului.

Imaginea greșită despre stomatologie și tratamentele stomatologice în general, imagine care din păcate nu este neapărat a pacientului ci chiar și a medicilor, care încă au în sânge școala veche a stomatologiei.

Concepția greșită a oamenilor că la stomatolog este scump. Aici voi explica 2 perspective: 

- o plombă costă 350 lei corect? Plomba poate sa aibă o durată de viață de la 1 la 20 de ani, factorii care decid nr de ani fiind mulți: igiena, probleme medicale, obiceiuri vicioase, alte probleme dentare, stil de viață, etc. Știți cât costă un machiaj de seară? Media este tot 350 de lei. Vă întreb acum: este scumpă plomba sau ieftină?

- A doua perspectivă este legată de prevenție. Teoria o știți cu toții: cu cât ai mai multe probleme cu atât crește costul rezolvării acestora, motiv pentru care oamenii din păcate intră într-un cerc vicios: nu mă duc acum că e scump, mai stau un pic, nu am timp, însă ceea ce omite toată lumea este faptul că degradarea danturii nu stă pe loc, nu ține cont de timp sau bani, ceea ce crește și mai mare costul final al unui plan de tratament

Prevenția este soluția, sa găsești din timp o carie mică pe care să plătești 350 lei, nu un implant dentar  complet cu tot cu coroană dentară care poate să ajungă la 4500 lei sau 14500 lei dacă este nevoie de aditivi de biomateriale și intervenții chirurgicale. Știu că pare ireal, dar costul materialelor este imens nu al manoperei medicale. Este un paradox și pacienții nu cunosc aceste aspecte. Nu stomatologia este scumpă, ci neglijența și automedicamentația. 

 

7. Dacă ai lua-o astăzi de la 0 ce ai schimba?

Nu știu :)

Totul și nimic.

Poate nu aș lua anumite decizii care s-au dovedit a fi greșite, dar nu știu dacă nu cumva au fost așa tocmai pentru a învață și a evolua.

Chiar nu este o întrebare la care aș știi sa răspund.

Ar fi câteva decizii tehnice si organizatorice pe care le-aș lua diferit clar, dar deciziile legate de viziune, evoluție, vise, aici nu aș interveni, cred :)

 

8. Un gând pentru cititori. 

PREVENȚIE PREVENȚIE PREVENȚIE

Igienizarai și controale la 6 luni.

Salvează dinții, salvează portofelul :)

Este una din cele mai bune investiții pe care le puteți face pentru sănătatea voastră  orală! 

Distribuie pe:

Digitalizarea în stomatologia modernă - elementul esențial implementat de Neoclinique

Îți suntem alături la fiecare pas - KPG Neoclinique
Îți suntem alături la fiecare pas - KPG Neoclinique

KPG (Key Patient Guide) oferă consiliere permanentă pentru pacient, dar și îl ghidează pe acesta pe tot parcursul intervențiilor pe care le va efectua.

Vezi detalii
Simulăm digital cum va arăta dantura ta la finalul tratamentului
Simulăm digital cum va arăta dantura ta la finalul tratamentului

Nu vei avea parte de surprize neplăcute. Vei vedea exact ce formă și ce culoare vor avea dinții tăi înainte să începem planul de tratament.

Vezi detalii
Folosim cel mai înalt standard în anestezie (STA)
Folosim cel mai înalt standard în anestezie (STA)

Putem anestezia computerizat cu mare precizie doar zona dintelui la care se realizează intervenția.

Vezi detalii
Primul pas: planul de tratament detaliat
Primul pas: planul de tratament detaliat

Ai parte de un set complet de consultații. Mai mulți specialiști vor evalua multidisciplinar cazul tău. Știi de la început tot ce va urma.

Vezi detalii

Programeaza-te rapid

Te vom contacta in cel mai scurt timp posibil.

Articole

Dintii devin mai sensibili dupa remodelarea smaltului ?
Dintii devin mai sensibili dupa remodelarea smaltului ?

Dintii devin mai sensibili dupa remodelarea smaltului? In timp ce ...

Remodelarea cosmetica a zambetului: ce presupune si cand este recomandata
Remodelarea cosmetica a zambetului: ce presupune si cand este recomandata

O remodelare cosmetica a zambetului va poate intineri aspectul. Aceasta transformare a zambetului implica modificari non-chirurgicale, prin care zambetul este armonizat cu fizionomia, dintii sunt luminati, iar buzele sunt facute sa para mai pline.

TeethBuilding 2010
TeethBuilding 2010

TeethBuilding 2010 30 iulie NeoClinique participa la TeethBuilding - edi...

Încleștarea maxilarului
Încleștarea maxilarului

Încleștarea maxilarului este o afecțiune caracterizată prin strângerea (scrâșnirea) dinților sau strângerea maxilarului într-o mișcare bruscă, ascuțită, repetitivă.

Cine are nevoie de un aparat ortodontic?
Cine are nevoie de un aparat ortodontic?

Cine are nevoie de un aparat ortodontic? Multe persoane au dintii ...